Broušení kolejnic

Svařování a broušení kolejnic patří do speciální kategorie stavebních prací, které je realizováno ve spolupráci s další členskou firmou holdingu enteria, akciovou společností Chládek a Tintěra Pardubice, divizí Svařování. Významným partnerem v oblasti broušení je také společnost Schweerbau GmbH & Co. KG.

Pro potřeby českého trhu u společnosti Hrochostroj a.s. slouží bruska typu SPML 16-2 (Lola). Tato bruska je konstruovaná pro úpravu, případně obnovu příčného profilu (dle požadavků na zlepšení kontaktu mezi kolem a kolejnicí), dále pro odstranění, popřípadě redukci podélné vlnkovitosti, koroze, nevhodných styků kolejnic a odstranění dalších vad hlav kolejnic železničních tratí. Reálný pracovní výkon preventivního broušení  se podle místních podmínek pohybuje do 4 000 m za osmihodinovou pracovní směnu. Přeprava stroje je zajištěna  vlastní silou nebo lokomotivou.

Kolejová bruska SPML 16-2

Bruska je koncipována jako táhlem nedělitelná spojená souprava dvou vozů. Samotný brousící vůz obsahuje 16 nezávislých brusek kolejnic poháněných hydromotory, včetně hydraulického ovládání polohy a přítlaku. V tomto voze se nachází stanoviště prvního řidiče vozidla, jednotka hydrostatického pohonu, včetně nádrže  hydraulickou kapalinou a stabilní hasící jednotka. V pomocném voze je stanoviště druhého řidiče vozidla, diesel generátorová jednotka, kompresor, odsávání prachu, filtrace vzduchu a nádrže pro naftu a vodu.

rok výroby 1994
výrobce LORAM U.S.A.
celkový počet brusných kotoučů 16 (8 vlevo / 8 vpravo)
hmotnost / nářaďový vůz / včetně 123,00 / 13,50 / 136,50 t
celková délka přes nárazníky / nář. vůz / včetně 34,00 / 14,27 / 48,27 m
výška 4,00 m
šířka 3,00 m
min. poloměr oblouku při průjezdu trať. rych. 150,00 m
min. poloměr oblouku při průjezdu omezenou rych. 120,00 m
objem nádrže na vodu (chlazení při broušení) 11,30 m3
celkový počet náprav 8
max. rychlost vlastní silou / ve vlaku 90 / 90 km/hod.
POVOLEN DOWNLOAD
POVOLEN DOWNLOAD
POVOLEN DOWNLOAD