Svařování

Svařovací vůz K 355 PT je speciální hnací drážní vozidlo vybavené závěsným svařovacím strojem typu K 355.  V přední kabině se nachází hlavní řídící stanoviště pro jízdu vozidla se všemi ukazateli potřebných údajů. V zadní části vozidla je druhé stanoviště strojvedoucího, z kterého se ovládá i vlastní svářecí stroj. Mezi oběma stanovišti v oddělené prostřední části (strojovně) jsou uloženy veškeré agregáty potřebné pro pohon vozidla a svařování kolejnic.

Svařovací vůz je vybaven vznětovým vzduchem chlazeným dvanáctiválcovým motorem Deutz s válci uspořádanými do V. Z předního čela skříně motoru je vyveden hnací hřídel na rozvodovou převodovku, která rozvádí výkon z jednoho vstupního hřídele na dva výstupní a současně redukuje otáčky spalovacího motoru. Přenos výkonu na hnací podvozky vozidla je hydrostatický. Poháněna jsou obě dvojkolí prvního podvozku, třetí a čtvrté dvojkolí druhého podvozku jsou pouze běžná.

Druhý výstupní hřídel ze zadního čela spalovacího motoru směřuje ke generátorové rozvodové převodovce. Tato rozvodovka pohání jednou výstupní hřídelí generátor na výrobu svařovacího proudu a druhou výstupní hřídelí hydraulické čerpadlo k ovládání čelistí a hydraulického zvedacího zařízení pro manipulaci se závěsným svařovacím strojem.

Závěsný svářecí stroj K 355 je určen pro svařování kolejnic. Za pomoci tohoto stroje lze svařovat metodou odtavného stykového svařování kolejnice o průřezu od 6 400 mm2 do průřezu 10 000 mm2. Svařování kolejnic se provádí metodou nepřetržitého odtavování pomocí systému hydraulického servořízení a podle předem zvoleného programu s automatickou regulací napětí.

Přeprava strojů je zajištěna vlastní silou nebo lokomotivou.

Technické parametry

K355 PT

rok výroby/výrobní číslo 1976 / 8076/15 
výrobce Plasser & Theurer 
hmotnost cca    39,88 t
celková délka přes nárazníky 16,24 m
výška  3,57 m
šířka 2,84 m
počet náprav (včetně přívěsného vozíku)
max. rychlost vlastní silou  80 km/hod
min. poloměr pojížděného oblouku 50 m